کد خبر: 1212665
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
لیورپول امشب در حالی در جام‌حذفی به مصاف نورویچ می‌رود که این تیم هنوز تحت‌تأثیر جدایی ناگهانی یورگن کلوپ در پایان فصل است. 
اشرف رامین

جوان آنلاین: لیورپول امشب در حالی در جام‌حذفی به مصاف نورویچ می‌رود که این تیم هنوز تحت‌تأثیر جدایی ناگهانی یورگن کلوپ در پایان فصل است. 
قرارداد مربی آلمانی تا سال ۲۰۲۶ اعتبار دارد، اما بنا بر اعلام کلوپ و باشگاه لیورپول، همکاری او با قرمز‌های مرسی‌ساید به پایان خواهد رسید. کلوپ سال ۲۰۱۵ جانشین برندن راجرز شد، در آن زمان لیورپول اصلاً حال و روز خوشی نداشت. با ورود مرد آلمانی به باشگاه ورق برگشت و قرمز‌ها به یکی از مدعیان اصلی جزیره و اروپا تبدیل شدند. یورگن کلوپ طی ۹ سال کاری کرد که لیورپول به روز‌های اوج خود بازگردد و به حسرت ۳۰ ساله هواداران برای قهرمانی لیگ برتر پایان داد. در فصل ۲۰۲۰ – ۲۰۱۹ لیورپول با ۹۹ امتیاز مقتدرانه فاتح جزیره شد و قدرتش را به رخ حریفان کشید. مربی ۵۶ ساله در این سال‌ها طی ۴۶۶ بازی، ۲۸۳ پیروزی، ۱۰۵ تساوی و ۷۸ باخت با قرمز‌ها کسب کرده است. لیورپول با هدایت کلوپ هفت قهرمانی (لیگ قهرمانان ۲۰۱۹، سوپرجام اروپا ۲۰۱۹، جام باشگاه‌های جهان ۲۰۱۹، لیگ برتر ۲۰۲۰، جام‌حذفی ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ و جام اتحادیه ۲۰۲۲) مهم را به دست آورده است. 
سرمربی لیورپول در خصوص تصمیمش به جدایی اظهار داشت: «می‌توانم درک کنم این تصمیم برای بسیاری از مردم شوکه‌کننده است، اما بدیهی است که می‌توانم آن را توضیح بدهم یا حداقل سعی کنم آن را توضیح دهم. همه چیز این باشگاه را دوست دارم. همه چیز را در مورد شهر لیورپول دوست دارم. همه چیز هوادارانمان را دوست دارم، عاشق این تیم و عاشق کادر فنی‌ام هستم، اما اینکه همچنان این تصمیم را می‌گیرم به شما نشان می‌دهد متقاعد شده‌ام، این تصمیمی است که باید بگیرم. الان مشکلی ندارم، بدیهی است که از قبل می‌دانستم باید در مقطعی این تصمیم را اعلام کنم، اما در حال حاضر کاملاً حالم خوب است. در ماه نوامبر تصمیمم را به باشگاه اعلام کرده بودم. برای من فوق‌العاده مهم بود که بتوانم به بازگشت این تیم به مسیر اصلی‌اش کمک کنم. این چیزی نیست که من می‌خواهم انجام دهم، این چیزی است که فکر می‌کنم صددرصد درست است.»‌
مقصد بعدی کلوپ مشخص نیست، اما برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند او قابلیت جانشینی یولیان ناگلزمان در تیم‌ملی آلمان را دارد. عملکرد ژرمن‌ها در چند سال اخیر انتقاد‌های زیادی را به همراه داشته است و نتایج آلمان در یورو ۲۰۲۴ برای تصمیمات آتی بسیار مهم خواهد بود. از طرفی ژابی آلونسو جدی‌ترین گزینه جانشینی کلوپ در لیورپول محسوب می‌شود. آلونسو اگرچه به این خبر واکنش نشان داده و از ادامه همکاریش با تیم لورکوزن گفته، اما عملکرد او در تیم صدرنشین بوندس‌لیگا آنقدر درخشان بوده که سران لیورپول را برای جذب آلونسو ترغیب کند. نام آنگه پوستکوگلو، سرمربی تاتنهام و روبرتو دی‌زربی، سرمربی برایتون هم به عنوان دیگر گزینه‌های جانشینی کلوپ مطرح شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار